Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2012 10:47 - Черепишки манастир
Автор: erato7 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10082 Коментари: 76 Гласове:
82


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

      Скъпи приятели, през последния ваканционен ден - на Велики понеделник си направихме екскурзия до Черепишкия манастир "Успение Богородично". Видях с очите си уникални гледки и почувствах със сърцето си духа от онова време!       На 11 км от Мездра, непосредствено до пенливите води на река Искър се намира Черепишкият манастир "Успение Богородично". Заобиколен е от величествени скали с издълбани в тях стотици пещери. Основан е по времето на Второто българско царство при управлението на цар Иван Шишман. Многократно е бил опожаряван и изграждан отново. Носи името си от белеещите се кости на загиналите войници след битката на цар Иван Шишман през 1396 година.       Църквата на манастира е запазила вида си от 1612 година. Плащеницата е извезана още преди Освобождението - през 1844 година.       Светата обител е била любимо място на патриарха на българската литература Иван Вазов.  Именно в него се развива действието от разказа Една българка.

image image  image  image
 image  image  image  image
 image  image  image  image
 image  image  image  image



Гласувай:
82



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valben - Привет!
22.04.2012 10:57
Чудесна разходка. Чудесни снимки. Благодаря за информацията!
цитирай
2. ka4ak - Прекрасен пост!:)))
22.04.2012 11:01
Поздрави за една истинска Българка!:)))
Усмихнато да ти е!:)))
цитирай
3. seasonofthewitch - Ерато, снимките от манастира са ...
22.04.2012 11:10
Ерато,снимките от манастира са красиви!
Поздрави.
П.П:Въпреки принципите си,да не гласувам,за този пост ще го направя.
цитирай
4. mitkaloto - Благодаря за приятната и безплатна ...
22.04.2012 11:18
Благодаря за приятната и безплатна разходка!Беше чудесно!Поздрави!
цитирай
5. tsanynka - Благодаря ти!
22.04.2012 11:22
Чудесна разходка!
Поздрави:)
Усмихната неделя:http://www.youtube.com/watch?v=m5fL9JrZiMQ
цитирай
6. erato7 - Чудесна разходка. Чудесни снимки. ...
22.04.2012 11:22
valben написа:
Чудесна разходка. Чудесни снимки. Благодаря за информацията!


Привет, valben! Радвам се, че хареса снимките и нашата разходка!
цитирай
7. pevetsa - :))))))))))))))))
22.04.2012 11:23
Прекрасна, ... БЛАГОДАРЯ!
Страхотни снимки :)))))
цитирай
8. mariniki - много обичам това свято място...
22.04.2012 11:23
зарежда те с Божествена енергия... неслучайно
е било едно от любимите места и на Вазов...
благодаря ти, с удоволствие бях с теб...
цитирай
9. erato7 - Поздрави за една истинска Бълга...
22.04.2012 11:24
ka4ak написа:
Поздрави за една истинска Българка!:)))
Усмихнато да ти е!:)))


Здравей, ka4ak! Зарадва ме с този коментар! Благодаря ти!
цитирай
10. erato7 - Ерато, снимките от манастира са ...
22.04.2012 11:25
seasonofthewitch написа:
Ерато,снимките от манастира са красиви!
Поздрави.
П.П:Въпреки принципите си,да не гласувам,за този пост ще го направя.


Благодаря ти, за оценката и затова, че заради постинга ми си наруши принципите!:)
цитирай
11. erato7 - Благодаря за приятната и безплатна ...
22.04.2012 11:26
mitkaloto написа:
Благодаря за приятната и безплатна разходка!Беше чудесно!Поздрави!


Митак, знам, че и ти си любител на такива места! Благодаря ти!
цитирай
12. erato7 - Чудесна разходка! Поздрави:...
22.04.2012 11:29
tsanynka написа:
Чудесна разходка!
Поздрави:)
Усмихната неделя:http://www.youtube.com/watch?v=m5fL9JrZiMQ


Благодаря ти за оценката и за поздрава!:)))
цитирай
13. erato7 - Прекрасна, . . . БЛАГОДАРЯ! Ст...
22.04.2012 11:30
pevetsa написа:
Прекрасна, ... БЛАГОДАРЯ!
Страхотни снимки :)))))


Алекс и ти успя да ме разсмееш с твоя постиг, свързан с оцеляването ти!:))))))
цитирай
14. erato7 - зарежда те с Божествена енергия. . . ...
22.04.2012 11:33
зарежда те с Божествена енергия... неслучайно
е било едно от любимите места и на Вазов...
благодаря ти, с удоволствие бях с теб...[/quote]

Аз ти благодаря, затова, че прояви интерес и разгледа, mariniki!
цитирай
15. alexs - Знаех за този манастир от разказа на ...
22.04.2012 11:42
Знаех за този манастир от разказа на дядо Вазов!.... А сега благодарение на теб научих много по-вече и видях на живо! БЛАГОДАРЯ за чудесната разходка! Хубав и усмихнат неделен ден erato7!
цитирай
16. erato7 - Знаех за този манастир от разказа на ...
22.04.2012 11:49
alexs написа:
Знаех за този манастир от разказа на дядо Вазов!.... А сега благодарение на теб научих много по-вече и видях на живо! БЛАГОДАРЯ за чудесната разходка! Хубав и усмихнат неделен ден erato7!


Алекс, радвам се! И на теб желая хубава неделя!:)
цитирай
17. ivanna4ev - Нямам символ за аплодисменти, Е...
22.04.2012 12:02
Нямам символ за аплодисменти,Ерато,но ти имаш въображение :))
цитирай
18. erato7 - Нямам символ за аплодисменти, Е...
22.04.2012 12:10
ivanna4ev написа:
Нямам символ за аплодисменти,Ерато,но ти имаш въображение :))


Благодаря ти, Ванка!:))))))
цитирай
19. naidobriq - Krasiva e Bylgariq:)
22.04.2012 12:36
Pozdrav za hubaviya posting mila.
Izvini me za latinicata.
цитирай
20. daan - :)
22.04.2012 13:14
преубаво
сакам ијас таму да дојдам :)))
цитирай
21. erato7 - Pozdrav za hubaviya posting mila. ...
22.04.2012 13:33
naidobriq написа:
Pozdrav za hubaviya posting mila.
Izvini me za latinicata.


Много е красива България, Ани! Само, че всички ние трябва да се научим да пазим природата й. Благодаря ти, че ме посети.:)
цитирай
22. erato7 - преубаво сакам ијас таму да до...
22.04.2012 13:34
daan написа:
преубаво
сакам ијас таму да дојдам :)))


Заповядай в България, Даан, има какво да видиш!:)
цитирай
23. tili - Бях там миналата година
22.04.2012 13:48
на Вяра, Надежда и Любов. Мислехме, че няма да можем да се разминем от хора, а то си бяхме само ние. Трябва да си кача есенните снимки за сравнение:)
Чудно, прекрасно място. И тая река дето се влачи мързеливо и зелено...
Привет, миличка Музо!:)
цитирай
24. megg - Черепишкият манастир
22.04.2012 13:49
Била съм там само в света на Вазов; сега видях тази обител, усетих атмосферата - частица история на фона на хубостта на земята ни.
Благодаря ти, Слънчевко, за за чудните снимки, за информацията и топлите думи .
Поздрав - усмихнат! :))
цитирай
25. erato7 - на Вяра, Надежда и Любов. Мислехме, ...
22.04.2012 13:54
tili написа:
на Вяра, Надежда и Любов. Мислехме, че няма да можем да се разминем от хора, а то си бяхме само ние. Трябва да си кача есенните снимки за сравнение:)
Чудно, прекрасно място. И тая река дето се влачи мързеливо и зелено...
Привет, миличка Музо!:)


Привет, миличка Тили-Лили!:)
Със съпруга ми си обещахме при първа възможност да се върнем отново там на това спокойно и красиво място.
цитирай
26. erato7 - Била съм там само в света на Вазов; ...
22.04.2012 13:56
megg написа:
Била съм там само в света на Вазов; сега видях тази обител, усетих атмосферата - частица история на фона на хубостта на земята ни.
Благодаря ти, Слънчевко, за за чудните снимки, за информацията и топлите думи .
Поздрав - усмихнат! :))


Усмихнат поздрав и за теб, скъпа Мегън!:)
Имам още снимки, но не успях да ги кача. Препоръчвам ти да посетиш това място.
цитирай
27. zebb - Глътка свежест, красота и история. ...
22.04.2012 14:16
Глътка свежест, красота и история.
Привет, Ерато! :)
цитирай
28. erato7 - Глътка свежест, красота и история. ...
22.04.2012 14:22
zebb написа:
Глътка свежест, красота и история.
Привет, Ерато! :)


Благодаря ти, zebb! А аз така възкликнах още на входа на обителта!
цитирай
29. shining - Да, красиво място е това!
22.04.2012 15:21
А и снимките са ти станали! :) Благодаря ти за разходката1 Всъщност най-добре е това като провокация да ни накара по-скоро пак да отидем там. Аз бях преди 4 години, но пак ми се прищя :) А и сезонът е много подходящ. Поздрави!
цитирай
30. karaiany - Чудесна разходка, Ерато ! :) Н...
22.04.2012 15:30
Чудесна разходка , Ерато ! :)
Никога не съм посещавал този манастир , но сякаш е съхранил духа на времето !
Чудни снимки , чудесна двойка сте също ! :)))
цитирай
31. silwiqna - !!!!!
22.04.2012 15:45
Поздрав!!! :))
цитирай
32. ckarlet - Страхотна разходка сте си напра...
22.04.2012 16:24
Страхотна разходка сте си направили! А и природата вече е по-красива.
Не съм ходила до Черепишкия манастир, но повечето места, които посетихме семейно са почти взети като идея от тук:)
Поздрави за хубавия постинг, Ерато!
цитирай
33. bven - Благодаря за напомнянето, Ерато!
22.04.2012 17:27
Отдавна съм посещавала този манастир и сега всичко оживя. Радвам се, че е съхранено българското и историята за баба Илийца.
Снимките са прекрасни!
Хубава вечер!
цитирай
34. gocho52 - Веднага се сетих за баба Илийца.
22.04.2012 17:42
Записвам си и там да отида...
Поздрави!
цитирай
35. erato7 - А и снимките са ти станали! :) Бла...
22.04.2012 18:15
shining написа:
А и снимките са ти станали! :) Благодаря ти за разходката1 Всъщност най-добре е това като провокация да ни накара по-скоро пак да отидем там. Аз бях преди 4 години, но пак ми се прищя :) А и сезонът е много подходящ. Поздрави!


Поздрави, shining! Добра идея е да отидете пак там! Зареждащо е това място!
цитирай
36. erato7 - Чудесна разходка, Ерато ! :) Н...
22.04.2012 18:19
karaiany написа:
Чудесна разходка , Ерато ! :)
Никога не съм посещавал този манастир , но сякаш е съхранил духа на времето !
Чудни снимки , чудесна двойка сте също ! :)))


Като си дойдеш в България, Приятелю, нека това е едно от местата, които да посетиш, няма да се разочароваш.
цитирай
37. erato7 - Поздрав!!! :)) Поздрави с у...
22.04.2012 18:20
silwiqna написа:
Поздрав!!! :))


Поздрави с усмивка и за теб, Сиси!
цитирай
38. erato7 - Страхотна разходка сте си напра...
22.04.2012 18:22
ckarlet написа:
Страхотна разходка сте си направили! А и природата вече е по-красива.
Не съм ходила до Черепишкия манастир, но повечето места, които посетихме семейно са почти взети като идея от тук:)
Поздрави за хубавия постинг, Ерато!


Съвсем наскоро предстоят още почивни дни около 1 май, миличка, ето ви идея за семейна разходка.:)))
цитирай
39. erato7 - Отдавна съм посещавала този ман...
22.04.2012 18:24
bven написа:
Отдавна съм посещавала този манастир и сега всичко оживя. Радвам се, че е съхранено българското и историята за баба Илийца.
Снимките са прекрасни!
Хубава вечер!


Не успях да кача всички снимки, но и тези мисля, че са достатъчни. Благодаря ти, Мери!
цитирай
40. erato7 - Записвам си и там да отида. . . Поз...
22.04.2012 18:25
gocho52 написа:
Записвам си и там да отида...
Поздрави!


Гоше, радвам се, че съм била полезна с този постинг!:)
цитирай
41. stela50 - Много вълнуваща и приятна разходка
22.04.2012 18:41
до едно свято място , което за съжаление не съм имала възможност да посетя .
Благодаря , Ерато ... Имам чувството , че бях там и преживях познати ,
съхранени през времето събития , свързани с Вазовия разказ и българската история .
Чудесни снимки ... Поздрави , мила !
цитирай
42. makont - Много красиво,
22.04.2012 18:47
благодаря за разходката. Толкова са подредени нашите манастири, с такава грижовност е направено всичко, че направо те изпълва. Хубава седмица ти желая!
цитирай
43. kalin8 - Чудесен постинг!
22.04.2012 18:47
Харесах и аз манастира...Дано да мога да направя такава екскурзия!
Поздрави!
Б.
цитирай
44. erato7 - до едно свято място, което за съж...
22.04.2012 18:49
stela50 написа:
до едно свято място , което за съжаление не съм имала възможност да посетя .
Благодаря , Ерато ... Имам чувството , че бях там и преживях познати ,
съхранени през времето събития , свързани с Вазовия разказ и българската история .
Чудесни снимки ... Поздрави , мила !


Таничка, аз ти благодаря за хубавите думи! Този манастир се намира съвсем близо до Ванчето. Можеш да съчетаеш нещата.:)))
цитирай
45. erato7 - благодаря за разходката. Толкова ...
22.04.2012 18:50
makont написа:
благодаря за разходката. Толкова са подредени нашите манастири, с такава грижовност е направено всичко, че направо те изпълва. Хубава седмица ти желая!


Майче, радвам се, че ти доставих радост!
цитирай
46. erato7 - Харесах и аз манастира. . . Дано да ...
22.04.2012 18:52
kalin8 написа:
Харесах и аз манастира...Дано да мога да направя такава екскурзия!
Поздрави!
Б.


Бо, за теб е далечко, но при първа възможност - защо не! Врачанският Балкан е пленителна гледка.
цитирай
47. ivankalilova - Здравей, миличка! Та ти си била с...
22.04.2012 18:59
Здравей, миличка! Та ти си била съвсем наблизо........
Това място е прекрасно!За мен е истинско удоволствие да се разходя заедно с теб!
Тук сме по няколко пъти в годината , но на 15 агуст никога не пропускаме!
Благодаря, за прекрасните снимки !
Хубава нова седмица!:)))
цитирай
48. erato7 - Здравей, миличка! Та ти си била с...
22.04.2012 19:07
ivankalilova написа:
Здравей, миличка! Та ти си била съвсем наблизо........
Това място е прекрасно!За мен е истинско удоволствие да се разходя заедно с теб!
Тук сме по няколко пъти в годината , но на 15 агуст никога не пропускаме!
Благодаря, за прекрасните снимки !
Хубава нова седмица!:)))


С моя съпруг си обещахме, че ще се връщаме многократно тук, Ванюшка! Така, може да се видим:)))
цитирай
49. 4aiotgluhar4e - Ех, че хубаво! Благодаря! Върна ме в ...
22.04.2012 19:50
Ех, че хубаво! Благодаря! Върна ме в ученическите години :)
цитирай
50. malchaniaotnadejda7 - :) Благодаря ти, че ми припомни, мила Пепи!
22.04.2012 20:47
Вазовият манастир... Много го обичам. Как искам пак да го видя! Магично място. Вазов и Иван Шишман.. И всичко онова, което е България. Чудесни, вдъхновени снимки, благодаря ти! А ти си много сладка на онази снимка с пишещата машина. И на всички, разбира се.:) Сърдечни поздрави и ви благодарим, за спомена, към който ме върнахте! Свиден за мен ...
цитирай
51. sparotok - !
22.04.2012 23:06
Блазе ти, аз също се поразходих из природата, но все пак манастирите имат една особена атмосфера, която на друго място не съществува...

Поздрави!
цитирай
52. tota - Слънчево момиче, прекрасни сте!
22.04.2012 23:33
Поздрави за постинга! Утре ще те питам на лични как си качила по този начин снимките?
Прегръдка, мило момиче!!
цитирай
53. dbs - Зловеща гледка, не бих завел децата си там!
23.04.2012 04:22
Християнството е ЗОМБИ религия, с безумна доктрина и сатанинска практика. Вярващите се кланят на мощи, кокали, рога и копита.
цитирай
54. erato7 - Ех, че хубаво! Благодаря! Върна ме в ...
23.04.2012 08:37
4aiotgluhar4e написа:
Ех, че хубаво! Благодаря! Върна ме в ученическите години :)


Чайче, радвам се, че хареса.
цитирай
55. erato7 - Вазовият манастир. . . Много го о...
23.04.2012 08:39
malchaniaotnadejda7 написа:
Вазовият манастир... Много го обичам. Как искам пак да го видя! Магично място. Вазов и Иван Шишман.. И всичко онова, което е България. Чудесни, вдъхновени снимки, благодаря ти! А ти си много сладка на онази снимка с пишещата машина. И на всички, разбира се.:) Сърдечни поздрави и ви благодарим, за спомена, към който ме върнахте! Свиден за мен ...


Надюшка, радвам се, че ти припомних свидни за теб неща!
цитирай
56. erato7 - Блазе ти, аз също се поразходих из ...
23.04.2012 08:41
sparotok написа:
Блазе ти, аз също се поразходих из природата, но все пак манастирите имат една особена атмосфера, която на друго място не съществува...

Поздрави!


Така е Павка! Поздрави с усмивка и за теб!
цитирай
57. erato7 - Поздрави за постинга! Утре ще те ...
23.04.2012 08:46
tota написа:
Поздрави за постинга! Утре ще те питам на лични как си качила по този начин снимките?
Прегръдка, мило момиче!!


Ати, първо избираш да въведеш таблица със съответни параметри и после във всяка клетка от таблицата вкарваш по една снимка. Така се пести място и не се товари страничката. И по-лесно се разлежда.
цитирай
58. erato7 - Християнството е ЗОМБИ религия, с ...
23.04.2012 08:49
dbs написа:
Християнството е ЗОМБИ религия, с безумна доктрина и сатанинска практика. Вярващите се кланят на мощи, кокали, рога и копита.


Всеки има право на избор в своя живот, dbs! Ти си направил своя и аз не те съдя!
Бъди здрав и щастлив!
цитирай
59. hristo27 - Благодаря за хубавата разходка...
23.04.2012 10:31
Благодаря за хубавата разходка!
Успешна седмица ти желая.
цитирай
60. vostroto - Радвам се, че така хубаво сте си и...
23.04.2012 14:54
Радвам се, че така хубаво сте си изкарали, Ерато!
Благодаря ти за споделянето, и припомнянето за това не само красиво, но и духовно кътче на България!
Поздрави
цитирай
61. monaliza121 - Привет, Ерато!
23.04.2012 17:15
Чудесни снимки от манастира!:))
цитирай
62. erato7 - Благодаря за хубавата разходка...
23.04.2012 20:19
hristo27 написа:
Благодаря за хубавата разходка!
Успешна седмица ти желая.


Аз ти благодаря, че се отби при мен, Ице! Хубава да е и твоята седмица!
цитирай
63. erato7 - Радвам се, че така хубаво сте си и...
23.04.2012 20:21
vostroto написа:
Радвам се, че така хубаво сте си изкарали, Ерато!
Благодаря ти за споделянето, и припомнянето за това не само красиво, но и духовно кътче на България!
Поздрави


Благодаря ти, добри ми Приятелю! Сърдечни поздрави и за теб!
цитирай
64. erato7 - Чудесни снимки от манастира!:)...
23.04.2012 20:23
monaliza121 написа:
Чудесни снимки от манастира!:))


Тини, благодаря ти! Радвам се, че ти харесаха моите снимки!
цитирай
65. priqtel12 - Красиво е....
23.04.2012 21:26
Поздрави!
цитирай
66. fatmin - Chudesna si ti Milo, bravo na teb i za ...
23.04.2012 22:31
Chudesna si ti Milo , bravo na teb i za hubaviq posting , a snimkite sa strahotni -hubavicata mi , mashallah :) Zvezdna nosht ti jelaq ! :* <3 hug
цитирай
67. erato7 - Поздрави! Привет, Ивче!
23.04.2012 23:43
priqtel12 написа:
Поздрави!


Привет, Ивче!
цитирай
68. erato7 - Chudesna si ti Milo, bravo na teb i za ...
23.04.2012 23:47
fatmin написа:
Chudesna si ti Milo , bravo na teb i za hubaviq posting , a snimkite sa strahotni -hubavicata mi , mashallah :) Zvezdna nosht ti jelaq ! :* <3 hug


Миличка, здравей! Благодаря ти за ласкавите думи. Красиво остаряваме!:)))
Прегръщам си те!
цитирай
69. planinitenabulgaria - Прекрасен постинг!
24.04.2012 00:52
С пожелание да прочетеш стихосбирката на Дядо Вазов "Сктнишки песни". Голяма част от тези стихотворения са писани там и се отнасят за района на манастира. Там е писан и разказът "Една българка".
Очакват Те още три книги,
Коста
цитирай
70. erato7 - С пожелание да прочетеш стихосб...
24.04.2012 09:03
planinitenabulgaria написа:
С пожелание да прочетеш стихосбирката на Дядо Вазов "Сктнишки песни". Голяма част от тези стихотворения са писани там и се отнасят за района на манастира. Там е писан и разказът "Една българка".
Очакват Те още три книги,
Коста


За всичко ти благодаря, Приятелю!
цитирай
71. inel379 - Красиво кътче!
24.04.2012 12:44
Радост за очите и душата!
Напоителен покой!
Чудесни снимки, мила!
цитирай
72. monna - Привет, Ерато!
24.04.2012 14:18
Манастирите са все на трудно проходими места, навътре в горите или на
скалите, където е винаги диво, девствено и чисто.
Благодаря ти за разходката, не ми е познат този манастир и ми беше интересно.
Препоръчвам ти да посетиш скалните манастири на Метеора - Гърция.
Хубав ден!
цитирай
73. erato7 - Радост за очите и душата! Напо...
27.04.2012 21:02
inel379 написа:
Радост за очите и душата!
Напоителен покой!
Чудесни снимки, мила!


Благодаря ти, миличка! Радвам се, че разгледа!
цитирай
74. erato7 - Манастирите са все на трудно про...
27.04.2012 21:05
monna написа:
Манастирите са все на трудно проходими места, навътре в горите или на
скалите, където е винаги диво, девствено и чисто.
Благодаря ти за разходката, не ми е познат този манастир и ми беше интересно.
Препоръчвам ти да посетиш скалните манастири на Метеора - Гърция.
Хубав ден!


Ех, Мони, дано ми се отдаде тази възможност някога да отида. Гледала съм ги на снимки в нета.:)
цитирай
75. yotovava - Бях на 13, когато приех настояванията на баба ми, че трябвало да ме кръсти.
28.04.2012 10:03
Речено-сторено. На 14 август потеглихме една малка дружинка - аз, баба ми, кръстницата и нейното внуче за Черепишкия манастир.
Първото ми впечатление - красота, та красота. Трябва наживо да се види, не може да се предаде с думи.
А за кръщенето - попът се оказа половин глава по-нисък от мен. Не можа да изпълни ритуала с повдигането на детето три пъти над купела - во имя отза, сина и светого духа. Амин :)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
76. shaffi - привет,
28.04.2012 21:54
мн красива природа и място...........трябва да се посети непременно....благодаря за интресната разходка и място...лека..
цитирай
77. inkata22 - Привет и от мен ...inkata22
28.04.2012 22:50
Манастирите ни са крепости на духа ни. Моите уважения на всички Вас ,които не сте се прчупили и се надявате още на него!
Ерато ,благодаря за смислената публикация.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: erato7
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2764340
Постинги: 192
Коментари: 7623
Гласове: 102175
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031