Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2018 20:15 - С вкус на натрупани мълчания...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4410 Коментари: 16 Гласове:
24

Последна промяна: 22.06.2018 23:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 
В ръцете си улавям с нежност 
последните лъчи на слънцето...
рисува пътят му безбрежност 
и там... зад хребета изгубва се. 

 Обичам залези смълчани,
запалили искри в очите ми...
от мислите ми разпиляни
събрали всичкото обичане. 

Усещам странното докосване
и трудно ми е да отгатна
дали изгубен лъч над острова
ми прави знак, че ме очакват... 


В ръцете ми догаря пламъкът
от отражението на залеза...
притихва в устните пресъхнали
с вкус на натрупани мълчания. 

stela50
 

 

image

 




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deleted-4udovi6teto - ?
17.06.2018 20:23
"Натрупани мълчания" е книга на Павел Матев.
Ето какво казва поетът в едно свое интервю:
"- Аз имам книга “Натрупани мълчания” и това заглавие стана почти нарицателно, дори някои янлъш депутати започнаха да ме цитират без да ме споменават, че и те имали натрупани мълчания. Натрупаните мълчания са духовно богатство. Натрупаните мълчания са изповеди, натрупаните мълчания са вътрешни тревоги. И те са, които се изповядват, те са, които правят онова, заразяващо в най-добрия смисъл на думата, заразяващо човешката душа – заразяващо я с благородни намерения, със светлината на един идеал, който е чист и свят като небето."

2000
Чу




цитирай
2. stih - Заглавието!
17.06.2018 21:11
Заглавията се повтарят и те не са ничий патент.
А от твоите мълчания, Таня, се е родил стих, който казва много...
Радвам се, че прочетох.
цитирай
3. stela50 - 4udovi6teto
17.06.2018 21:39
Познавам творчеството на Павел Матев, имам и специален сантимент
към поезията, респект към личността му.
Моите скромни размисли в рима, споделени преди доста време,
нямат нищо общо със заглавието на неговата книга, нямат и това заглавие.
Държа да се знае, че заглавието на всеки мой постинг не е заглавие
на стиховете в него, а символ на идеята на цялата композиция -
стих, музика, картини и т.н.
Изненадана съм от твоето тълкуване, Чу... Познаваме се от почти осем
години виртуално... А Павел Матев познавам от детските си години, но
това е друга история.
цитирай
4. stela50 - stih
17.06.2018 21:47
Благодаря, Ели... за прочита, за доверието, за подкрепата...
Реших, че е време да споделя на моята страница в блога
стихотворенията, публикувани
от "Любовта, без коята никак не можем" - с благодарност.
Хубава вечер !
цитирай
5. emi1ts - Красиво, образно, нежно, вълше...
17.06.2018 22:02
Красиво,образно,нежно,вълшебно!Най-вероятно повечето хора имат"натрупани мълчания"но малцина са тези ,които могат да ги изразят по този прекрасен начин! Поздрави и благодаря мила Таня!С пожелание за хубави, вдъхновени дни!
цитирай
6. mt46 - Поздрави!
17.06.2018 22:07
Хубаво стихо с вкус на тъга...
цитирай
7. stela50 - emi1ts
17.06.2018 22:10
Аз ти благодаря, мила Еми... за добрите думи и разбирането.
Хубава вечер и успешна нова седмица !
цитирай
8. stela50 - mt46
17.06.2018 22:14
Благодаря, Марин... приятно ми е, че одобряваш...
Да... тъгата е най-истинското чувство може би...
Поздравления за чудесните твои стихотворения,
които ще изучават децата в училище , за хубавите
книги, които им посвещаваш !
Хубава вечер !
цитирай
9. vesever - Много ми хареса, Таня. Някак ми н...
17.06.2018 22:15
Много ми хареса, Таня.
Някак ми напомни за ето тази песен, която много обичам.
https://www.youtube.com/watch?v=nqcoLlI7ZQo
Поздрави!
цитирай
10. lexparsy - Прекрасно споделяне със залязващото слънце.
18.06.2018 01:39
И то всеки ден се скрива зад хоризонта със своите натрупани мълчания ...
от мислите ни разпиляни, събрали всичкото обичане.
цитирай
11. gessos - Нека бъда и аз, някъде тук, сред т...
18.06.2018 01:50
Нека бъда и аз, някъде тук, сред твоите стихове, тихо смълчана...
За да се възхищавам на душевните ти прекрасни излияния...!
И да усещаш моя възторг! :)
Поздрав от сърце!
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Познавам творчеството на Павел ...
18.06.2018 06:25
stela50 написа:
Познавам творчеството на Павел Матев, имам и специален сантимент
към поезията, респект към личността му.
Моите скромни размисли в рима, споделени преди доста време,
нямат нищо общо със заглавието на неговата книга, нямат и това заглавие.
Държа да се знае, че заглавието на всеки мой постинг не е заглавие
на стиховете в него, а символ на идеята на цялата композиция -
стих, музика, картини и т.н.
Изненадана съм от твоето тълкуване, Чу... Познаваме се от почти осем
години виртуално... А Павел Матев познавам от детските си години, но
това е друга история.


Какво "тълкуване" видя в думите ми тук, Стела, и от какво си изненадана?
Та аз нищо друго, освен че Павел Матев е автор на книгата "Натрупани мълчания", не съм казвал под това стихотворение?
Но, ако трябва да кажа, ще кажа следното - словосъчетанието "натрупани мълчания"
може да се сложи навсякъде като заглавие - на есе, на стихотворение, на доклад за поезия, но това словосъчетание се явява метафора, а метафората винаги има АВТОР, Стела, и в случая този автор не си ти, а Павел Матев. Метафорите са като папиларните линии на човешката длан - те са единствени и неповторими, няма двама души сред всичките 7 милиарда, които обитаваме Синята планета, да имат еднакви папилари.

Би било редно това стихотворение да носи поне мото от творбата на Павел Матев, когото аз също високо ценя и обичам като свой приятел.
Лек ден, Стела!
Чу
цитирай
13. stela50 - 4udovi6teto
18.06.2018 10:28
Да... вторият коментар доказва колко правилно съм разбрала смисъла на първия...
опитах се да обясня липсата на каквато и да е връзка между името на постинга
и заглавието на книгата... повече няма какво да кажа... А колкото до моето стихотворение - нарича се "Смълчани залези" .
http://stela50.blog/lichni-dnevnici/2013/05/22/smylchani-zalezi.1112890?reply=4403095
цитирай
14. stela50 - vesever, lexparsy, gessos
18.06.2018 10:35
Благодаря ви... обичам залезите - тихи, красиви, вълнуващи...
Стихчето е от 2012 г. , свързано е с красив и малко тъжен спомен...
Здраве и обич ви желая !
цитирай
15. inel379 - Има толкова много нежност в стиховете ти!
18.06.2018 22:41
Залези красиви с тишина лъчиста,
спокойктвие разливат, душите ни пречистват.
Радост и тъга в живота се редуват,
тъй паралелно те си съществуват,
а често се преливат и се сливат.
Благодаря ти, мила Stela!
цитирай
16. stela50 - inel379
19.06.2018 09:50
Аз ти благодаря, скъпа Инел... за стоплящите поетични коментари,
за виртуалното приятелство, за добротата, която носиш и даряваш...
Красиви и щастливи летни дни ти пожелавам !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17468791
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59817
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031